Tone of voice היא הנימה שאתם עושים בה שימוש בפניה ללקוחות היעד שלכם. יותר ממה שאתם כותבים זה איך שאתם כותבים. איך אתם פונים לקהל. אותה תקשורת היא הרבה יותר מפניה ללקוח. היא החוויה התקשורתית הראשונה של הגולש באתר שלכם או נקודת הממשק הראשונה של הלקוח עם המותג שלכם.
נימת הקול מתארת כיצד המותג מתקשר עם הקהל ובכך משפיע על האופן שבו אנשים תופסים את התוכן שלו.
טון הדיבור שאנחנו משתמשים מתקשר לשיחה מדוברת. האם הנימה היתה כעוסה? שמחה? זהירה? האם היה שימוש בקול רם? או קול חלוש יותר? אנחנו יכולים לקשר את סוג הטון לרגשות ללא קשר בחירת המילים, אלה רק מאיך שהן נשמעות.
הטון הכתוב נוצר על ידי המילים והביטויים שבהם אנחנו משתמשים בעת התקשורת. לדוגמה, שימוש בפניה ישירה בגוף שני, אתה/את, ובביטויים פשוטים עשויים ליצור נימה ידידותית ומזמינה. שימוש בגוף שלישי, הוא/הם היא/הן, ניסוח מורכב יותר, מונחים טכניים עשויים ליצור, נימה רשמית ומרוחקת יותר.
Tone of voice מייצג את האישיות המותגית (brand personality), האופי והערכים של המותג. זה כולל את המילים, את הסדר שלהן, תוכן האתר, פוסטים ברשתות חברתיות, מיילים, ניוזלטר כמו גם מענה טלפוני, הודעות קוליות, ומתן שירות לקוחות.
רושם ראשוני הוא קריטי בעולם שסבלנות המשתמשים קצרה מאוד.
You never have a second chance to make the first impression
ואם כבר תפסנו את תשומת הלב, איך מוודאים שהם נשארים באתר? יוצרים מחוייבות? או משתפים את הפוסט? התשובה היא להתאים את טון הקול של המותג לייחודי ובלתי נשכח. חשוב ליצור טון שיתאים לקהל הלקוחות, ש״ידבר״ אליו. שיהיה בהלימה אחת עם האסטרטגיה השיווקית והמותגית, שיתכתב עם הערכים של המותג ויצור קשר אמין ומבוסס ליצירת מחוייבות לשוב ולצרוך את המוצר או השירות.
למה כל כך חשוב ליצור Tone of voice למותג?
1. חיבור הקהל עם המותג בפניה ישירה ותואמת את הצרכים שלו
2. יצירת אמון עם הקהל ובאמצעות כך ליצור מחוייבות צרכנית חוזרת
3. בידול המותג
4. העשרת השפה המותגית ותמיכה בערכים שלה
5. יצירת זכירות לזיהוי המותג והאישיות המותגית
אז איך מגדירים Tone of voice
1. כמו כל דבר, ראשית דרוש תכנון:
– הגדרת הערכים
– הגדרת קהל המטרה
– הגדרת ה״מה״ וה״איך״ אנחנו רוצים שהלקוחות שלנו יתפסו אותנו
2. בחירת סוג הטון מ4 האופציות הבסיסיות הבאות:
– מצחיק לעומת רציני
– פורמאלי לעומת לא פורמאלי
– שנון לעומת פשוט (בגובה העיניים)
– נלהב לעומת ענייני
3. כתיבה
תרגול הכתיבה באמצעות design thinking, מתודה לסיעור מוחות וחשיבה חדשנית המאפשרת כר פורה לרעיונות יצירתיים לפרוץ ולהעשיר כל אתגר באשר הוא.
תוכלו לעבוד כעבודת צוות או לבד
למשל: עבור מותג המשכיר גלשני סאפ, נבחר טון שיהיה ידידותי ושמח. בתוכן הכתוב נשמור על ענייניות ככל שמדובר בכללי זהירות ושימוש. כך שהחברה הנ״ל משדרת נלהבות לצד מקצועיות, מה שתואם את ערכי המותג שלהם.
מה שחשוב לקהל הלקוחות הוא שכשיגיעו לשכור את הסאפ תהיה אווירה שמחה ונלהבת אך ככל שמדובר בצד המקצועי יהיה ברור שהגלשנים באיכות מעולה, מתוחזקים וראויים לגלישה.
- כיתבו נושאי מפתח לתוכן
- סמנו את הטובים ביותר
- כיתבו משפטים קצרים של התוכן בהתחשב בטון שבחרתם –
- את המשפטים הללו תוכלו לשלב בתוכן שהמשתמשים שלכם צורכים
- סמנו את הטובים ביותר
- כיתבו משפטים קצרים של התוכן בהתחשב בטון שבחרתם –
כדי לבדוק את איכות המשפטים תוכלו לבקש מקולגות או לקוחות שלכם לתת לכם הערכה כחלק מתוך המשוב על תהליך מציאת הטון הנכון עבורכם.
להלן רשימת מילים לבחירתכם את הטון המתאים לכם:
סמכותי, אכפתי, עַלִ יז, גַס, שמרני, אַגָבִי, יָבֵש, עַצבָנִי, נלהב, רִשְׁמִי, גלוי לב, יְׁדִ ידּותִי, נעים, הומוריסטי , אִינפֹורמָ טִיבִי, נֹוסטָ לגִי, רגשני, שובב, מקצועי, ּפרֹובֹוקָטִיבִ י, מוזר, רֹוחֵ ׁש כָבֹוד, רֹומַנטִ י , עוקצני , רְׁצִינִי, ציני, אֹוהֵד, טרנדי, אָמִין, אֹוּפטִימִ י, ׁשָנּון, פשוט.